635928843615615706-1333733764_Casey-Neisat-Balenciaga-Glasses
0

Casey stopt met BEME en vervoegt CNN

Nieuws van de dag was toch wel dat bekend raakte waarom Casey Neistat effectief stopte met ‘daily vlogs’.

Casey bouwde op YouTube een netwerk uit van 5.8miljoen volgers. Het succes daarvan was vooral afkomstig sinds zijn grote switch van vlogs naar daily vlogs met af en toe een viral.

However buiten wat leuke video’tjes maken beheerde hij ook zijn eigen bedrijf, Beme. Een soort van social netwerk/platform om video’s te maken zonder dat je zelf ziet wat je exact filmt. Zodat je met je eigen ogen toch de momentopname zelf kunt ervaren. Tijdens een van zijn laatste daily vlogs liet hij ook wel eens blijken dat er ‘iets’ op til was.

Vandaag raakte bekend dat CNN het volledige BEME-team & dus ook (het merk) Casey Neistat overkoopt. Beme stopt meteen te bestaan, maar CNN wil dat het volledige BEME-team incl. alle kennis/teamspirit etc bij CNN in-house gaat werken aan een platform/manier met YT om nieuws over te brengen aan millenials. Meer zelfs; YouTube=TV! volgens Gary Vaynerchuk.

28beme-master768

Ook YouTube zelf is hier stiekem blij mee, het valt hun steeds meer op dat jongeren minder tv kijken en meer online/youtube/hbo/netflixen/… Er zijn heel wat vloggers die de laatste tijd klagen over mindere kijkcijfers (hoewel er met hun kwaliteit niets mis is) en men vermoed dat YouTube sleutelt met het algoritme in de hoop grote merken zoals bv. CNN aan te trekken. Zij hebben sowieso een overvloed aan goede professionele content & €A$H. Uiteindelijk hebben ze ook geld nodig anders krijg je situaties als VINE (rip) en Tumblr (stagnatie). Het zou me dus ook niet verwonderen mochten er op de één of andere manier nieuwe advertentievormen op YT komen.

Bron: http://www.theverge.com/2016/11/28/13762792/cnn-beme-shut-down-casey-neistat-new-startup
http://www.nytimes.com/2016/11/28/technology/cnn-brings-in-the-social-app-beme-to-cultivate-a-millennial-audience.html?smid=tw-nytimes&smtyp=cur&_r=1

Leave a Reply