Schermafbeelding 2016-12-01 om 00.00.57
0

Facebook lanceert Creative Hub

FB heeft een nieuwe tool ontwikkeld om de creativiteit van ads te bootsen en een shift te maken naar mobile. De tool heet ‘Creative hub’ (CH) en werd voor het eerst voorgesteld in juni tijdens het Cannes int. festival of creativity. Tot op heden mochten vooral prestigieuze agencies (BBDO/ GREY/..) hiermee werken en feedback laten toekomen bij FB. Sinds vandaag is hij wereldwijd beschikbaar via: https://www.facebook.com/ads/creativehub/home

FB maakte het nieuws bekend via: https://www.facebook.com/…/creative-hub-product-announcement

Voordelen:
– Aalle mogelijke ads vormen simuleren met mockups.
– Mockup ads doorsturen naar je eigen mobiele device om de ad in de mobiele omgeving te bekijken.
– Je kan een link van de mockup doorsturen naar klanten of teamgenoten (via business manager).
– Je kan geïnspireerd worden door ads van andere merken/agencies. CH verzameld de creatiefste voorbeelden van alle advertentievormen.
– Je ziet snel welke advertentievormen allemaal beschikbaar zijn, zodat je de meest effectieve keuze kan maken.

Stuur een tweet naar @caenenBrecht als je deze info onvolledig vind.

Leave a Reply